Bc. Karolína KILIÁNOVÁ

Master's thesis

Analýza textů popových písní jako lingvistického zdroje výuky

Analyzing pop song lyrics as a linguistic teaching resource
Abstract:
This thesis explores the use of pop song lyrics as a linguistic teaching recourse to enhance language acquisition in English language education. Traditional language teaching methods, while foundational, often fail to capture the dynamic and authentic nature of language. This research addresses this gap by investigating how pop songs, with their cultural and linguistic richness, can be integrated into …more
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá využití textů popových písní jako lingvistického zdroje výuky pro zlepšení jazykového vzdělávání v anglickém jazyce. Tradiční metody výuky jazyků, i když základní, často nedokážou zachytit dynamickou a autentickou povahu jazyka. Tento výzkum se zaměřuje na takovýto nedostatek a zkoumá, jak mohou být popové písně, se svou kulturní a jazykovou bohatostí, integrovány do výuky …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Klára Lancová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KILIÁNOVÁ, Karolína. Analýza textů popových písní jako lingvistického zdroje výuky. Plzeň, 2024. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Master programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training / Lower Secondary School Teacher Training in the English Language and Lower Secondary School Teacher Training in History