Mots empruntés à l’anglais dans les textes de la publicité – Bc. Kateřina Šuhájková
Bc. Kateřina Šuhájková
Bachelor's thesis
Mots empruntés à l’anglais dans les textes de la publicité
Anglicismes in the area of advertising
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to analyze the presence of anglicismes in advertising texts especially advertising in news, journals and fashion journals. The theoretical part explains basic terms: loan-word, advertising. This part examines the history of loan-words from English and their contemporary influence on French and other languages. The practical part consists of analysis of picked words …moreAbstract:
Tématem bakalářské práce je analýza výskytu anglicismů v reklamních textech. Soustředí se zejména na reklamu v tištěných mediích - v novinách, časopisech a módních katalozích. Teoretická část vysvětluje základní pojmy : jazyková výpůjčka, reklama. Zkoumá historii výpůjček z angličtiny i jejich současný vliv na francouzštinu a ostatní jazyky. Praktická část práce obsahuje analýzu vybraných slov.Je rozdělena …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nlz3h/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 2. 2011
- Supervisor: doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / French Language and Literature
Theses on a related topic
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
Analysis of Linguistic Devices in Airline Advertising Slogans
Lucia PODOLONOVIČOVÁ -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková -
Creativity In Advertising Slogans Based On Word-Formation
Tomáš Vörös -
Anglicismy ve slovní zásobě žáků 2. stupně ZŠ
Lucie KONEČNÁ -
Analýza anglicismů užívaných v časopisech pro mládež a jejich místo ve slovní zásobě žáků 2. stupně základních škol
Alena Dostálová -
Slovní zásoba českých rapových textů a jejich vnímání žáky
Lukáš Krupka