Bc. Kateřina Šuhájková

Bachelor's thesis

Mots empruntés à l’anglais dans les textes de la publicité

Anglicismes in the area of advertising
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to analyze the presence of anglicismes in advertising texts especially advertising in news, journals and fashion journals. The theoretical part explains basic terms: loan-word, advertising. This part examines the history of loan-words from English and their contemporary influence on French and other languages. The practical part consists of analysis of picked words …more
Abstract:
Tématem bakalářské práce je analýza výskytu anglicismů v reklamních textech. Soustředí se zejména na reklamu v tištěných mediích - v novinách, časopisech a módních katalozích. Teoretická část vysvětluje základní pojmy : jazyková výpůjčka, reklama. Zkoumá historii výpůjček z angličtiny i jejich současný vliv na francouzštinu a ostatní jazyky. Praktická část práce obsahuje analýzu vybraných slov.Je rozdělena …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 2. 2011
  • Supervisor: doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta