Development of Speaking Skills in ELT through a Textbook – Eliška Krčálová
Eliška Krčálová
Bachelor's thesis
Development of Speaking Skills in ELT through a Textbook
Development of speaking skills in ELT through a textbook.
Abstract:
This bachelor thesis is concerned with developing speaking skills in ELT through a textbook. The theoretical part deals with a definition of a textbook as a teaching aid and its roles and functions within the educational processes. The following chapters define the concept of second language speaking competence, speaking skills as a means for development of communicative competence and classification …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem řečové dovednosti mluvení a to za pomoci učebnice. Teoretická část nejprve vymezuje koncept učebnice jako významný didaktický prostředek a jeho role a funkce ve výchovně-vzdělávacím procesu. Dále pak definuje koncept rozvoje mluvní kompetence v cizojazyčné výuce, řečové dovednosti mluvení jako prostředek k rozvoji komunikační kompetence a klasifikaci mluvních …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 7. 2018
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Helena Zitková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Krčálová, Eliška. Development of Speaking Skills in ELT through a Textbook. Pardubice, 2018. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
Řečová dovednost mluvení jako kritické místo ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
Eva SCHŮTOVÁ -
Komunikační strategie úspěšných žáků v řečové dovednosti mluvení
Kateřina Sýkorová -
Příběh jako nástroj pro rozvoj řečové dovednosti mluvení v angličtině na úrovni B1
Iveta Kousalová -
Strategie učení se cizímu jazyku u řečové dovednosti mluvení u nadaných žáků gymnázia
Kateřina Kašpárková -
Rozvoj řečové dovednosti mluvení prostřednictvím kooperativního vyučování
Kateřina Urbánková -
Výuka řečové dovednosti mluvení v hodinách angličtiny v mateřských školách
Emily Linhová -
PODPŮRNÉ STRATEGIE VE VÝUCE ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI MLUVENÍ
Klára FROLÍKOVÁ -
Orientační diagnostika komunikační kompetence žáků v základní škole
Veronika ŠVÉDÍKOVÁ