Specifika výuky inline bruslení u zrakově postižených – Mgr. Nikola Stračárová
Mgr. Nikola Stračárová
Bachelor's thesis
Specifika výuky inline bruslení u zrakově postižených
Particularities of teaching inline skating to visually impaired
Abstract:
Tématem mé bakalářské práce bylo vymezit specifika inline bruslení s nevidomými osobami. V první části jsem se věnovala charakteristice inline bruslení u intaktní populace, popsala jsem typy inline bruslí a modifikace tohoto sportu. V druhé části jsem popsala problematiku nevidomých ve společnosti a ve sportu, a vymezila specifika výuky inline bruslení zrakově handicapovaných, což jsem podpořila praktickou …moreAbstract:
The topic of my Bachelor's degree assignment was to characterise roller blading in relation to visually impaired people. The first part was devoted to characterisation of roller blading in relation to such handicapped people, I described the types of roller blades and variations of this sport. In the second part I described the issue of blindness within the society and sport and I defined the particulars …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cin9y/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studiíMasaryk University
Faculty of Sports StudiesBachelor programme / field:
Physical Education and Sport / Animator of Sport Activities
Theses on a related topic
-
Sudoku for Visually Impaired
Adam Libuša -
Inclusive education and its impact on the society and students who are blind and visually impaired: A survey of Nigeria
James Eburikure OLAYI -
Možnosti inline bruslení v České republice ve srovnání s vybranými evropskými zeměmi
Kamil Štégner -
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Ivana Sváčková -
EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
Marie Barotová -
EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
Marie Barotová -
Analysis of Online Teaching and Learning
Kateřina Gallusová -
Teaching Literature in Secondary Schools as Part of the English Language Curriculum
Jan Švábenský