Informační a čtenářská výchova v rámci školního vzdělávacího programu pro základní školy – návrh plánu učiva – Bc. Marie Vlčková, DiS.
Bc. Marie Vlčková, DiS.
Bakalářská práce
Informační a čtenářská výchova v rámci školního vzdělávacího programu pro základní školy – návrh plánu učiva
The informational and reading education in the school education programme for primary schools – draft plan of curriculum
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá problematikou informační a čtenářské výchovy na základní škole a její návaznosti na školní vzdělávací programy. Soustředí se na třetí ročník základní školy a zejména na přechod od zvládnutí elementárního čtení ke čtení s porozuměním jako základní podmínky rozvoje informační gramotnosti a na zapojení školní knihovny do vyučování. V teoretické části definuje informační a čtenářskou …víceAbstract:
The work deals with the issues of informational and reading education in primary schools and its relation to school curricula. It concentrated on the third year of elementary schools, and particularly on managing the transition from elementary reading to reading with comprehension as essential conditions for the development of information literacy and the involvement of school libraries in teaching …víceKlíčová slova
Informační gramotnost čtenářská gramotnost informační vzdělávání informační výchova čtenářská výchova výuka čtení školní vzdělávací programy školní knihovna základní škola bibliopedagogika modelové lekce. Information literacy reading literacy informational education literacy education reading education teaching reading school education programme school library elementary school bibliopedagogy model lessons.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 4. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/zqsar/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2011
- Vedoucí: Mgr. Jana Nejezchlebová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VLČKOVÁ, Marie. \textit{Informační a čtenářská výchova v rámci školního vzdělávacího programu pro základní školy – návrh plánu učiva}. Online. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2011. Dostupné z: https://theses.cz/id/2x6ng2/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Informační studia a knihovnictví / Informační studia a knihovnictví
Práce na příbuzné téma
-
Návrh koncepce a didaktiky informačního vzdělávání na modelovém příkladu - Model spolupráce ZŠ Bystré a Městské knihovny Bystré
Lenka Navrátilová -
Digital literacy of elementary and secondary school students and how to measure it
Tereza Gavelčíková -
Mempolis: Game-Based Learning System for Primary School Computer Science Education
Valérie Taftová -
Výuka informační gramotnosti s důrazem na elektronické informační zdroje realizovaná na vybraných fakultách Slezské univerzitě v Opavě
Zuzana Muschová -
Vzdělávání k mediální a informační gramotnosti: Analýza stavu na Masarykově univerzitě prostřednictvím interview s pracovníky Centra informačního vzdělávání
Hana Veselková -
Rozvoj informační gramotnosti v předškolním vzdělávání: návrh edukačních aktivit
Ivana Konečná -
Návrh příručky pro dětské knihovníky městských knihoven, zaměřené na informační vzdělávání dětí 1. stupně základních škol
Vendula Bednářová -
Tvorba výukových materiálů do předmětů zaměřených na informační a digitální vzdělávání
Kateřina Krpcová