Bc. Jan Průša

Diplomová práce

Jak „slyšet“ Novou artificiální duchovní hudbu. Praxe naslouchání po Druhém vatikánském koncilu.

How to "hear" New artificial spiritual music. The practice of listening after the Second Vatican Council
Anotace:
Práce se věnuje tématu praxe naslouchání v římskokatolické církvi po Druhém vatikánském koncilu. Poukazuje na to, jak církevní diskurz obecně definuje a formuje hudbu a její roli v církevní rituální praxi po Druhém vatikánském koncilu, jakou charakteristiku by taková hudbě měla vykazovat a jakou formu věřícího-laika by měla podporovat a formovat. Na základě analýzy pokoncilních církevních textů a teologické …více
Abstract:
This thesis focuses on the topic of listening practice in the Roman Catholic Church after the Second Vatican Council. It specifies how ecclesiastical discourse generally defines and shapes music and its role in ritual practice after the Second Vatican Council, what characteristics such music should display and likewise in what form should further support and shape a laity believer. Based on the analysis …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 12. 2021

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 3. 2. 2022
  • Vedoucí: Dr. phil. Anna Michalík Kvíčalová, MA
  • Oponent: Mgr. Jakub Cigán, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta