Přístup pedagogů k hodnocení žáků v hudební výchově na 2. stupni základních škol – Bc. Kristýna Pechancová
Bc. Kristýna Pechancová
Master's thesis
Přístup pedagogů k hodnocení žáků v hudební výchově na 2. stupni základních škol
Approach of Pedagogues to assesment of pupils in music education at the 2nd stage of grammar schools
Anotácia:
Diplomová práce se zabývá přístupem učitelů hudební výchovy k hodnocení žáků v rámci tohoto předmětu. Analýza se zaměřuje na pedagogy 2. stupně základních škol. První část práce předkládá teoretickou základnu k tématu, charakterizuje školní hodnocení a uvádí informace o specificích hodnocení v hudební výchově. Druhá část práce se věnuje samotnému výzkumu kvalitativního charakteru. Předkládá cíl výzkumu …viacAbstract:
This diploma thesis deals with the approach of Teachers of music education to the assessment of pupils within this school subject. The analysis focuses on teachers of the 2nd level of primary schools. The first part of the thesis presents a theoretical basis for the topic, characterizes school assessment and provides information on the specifics of assessment in music education. The second part is …viacKľúčové slová
školní hodnocení hudební výchova metody hodnocení formy hodnocení zkoušení číselná klasifikace slovní hodnocení hudební dovednosti pedagogický přístup school assessment music education methods of assessment forms of assessment school testing numerical classification verbal assessment musical skills
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 5. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/zung9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2020
- Vedúci: Mgr. Jan Špaček
- Oponent: PhDr. Petr Macek, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education
Práce na příbuzné téma
-
The Production of Weak Forms of Function Words by Czech Students in an EFL Classroom
Adam Kukačka -
Investigating English language teachers’ language assessment literacy and conceptions of assessment in Mozambique.
Felizardo Armando Muianga -
Different approaches to assessment and their impact on pupils' motivation at a lower secondary school
Jana Nohová -
Alternative ways of assessment at elementary school
Lucie Novotná -
Assessment of home-grown school feeding program on pupils’ nutrition, school enrolment, attendance and performance of public elementary school pupils in Northeastern Nigeria
Bulus Barnabas -
Assessment of writing in dyslexic learners at lower secondary school
Markéta Vysloužilová -
Metody pedagogického hodnocení na ZŠ
Lenka Adámková -
Metody klasifikace se zaměřením na slovní a procentuální hodnocení
Monika Orálková