Interkulturalität und Stereotype Deutsch-Tschechisch – Bc. Hana Bernardová
Bc. Hana Bernardová
Master's thesis
Interkulturalität und Stereotype Deutsch-Tschechisch
Cross-Culture Relationship and Stereotypes between German and Czech
Abstract:
This paper deals with the ongoing issues of stereotype and prejudice formation in a globalized world. The theoretical parts are placed in a broader notions of culture, interculturality, intercultural communication, globalization process with its impact on the formation of national stereotypes and prejudices. Following the context we deal with the importance of intercultural training and its effect …moreAbstract:
Tato práce se zabývá aktuálním tématem tvoření stereotypů a předsudků v dnešním globalizovaném světě. V teoretické části jsou dány do širších souvislostí pojmy jako kultura, interkulturalita, globalizace a její vliv na tvoření stereotypů a předsudků. V této souvislosti je zmíněn interkulturní trénink a jeho důležitost. Následně je představen koncept myšlenkových obrazů jednotlivých národů. V praktické …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 7. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dovc9/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2015
- Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
- Reader: PhDr. Dana Spěváková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Translation and Interpreting / German-language Translation
Theses on a related topic
-
Kultura a organizace veřejné správy (podniková kultura)
Martina Melchertová -
Kultura a organizace veřejné správy (podniková kultura)
Pavlína Caranová -
Firemní kultura a její patologické formy. Firemní kultura a její odvrácená tvář
Alena Manhartová -
Organizační kultura a její odraz v pracovních podmínkách
Kristýna Pešková -
Podniková kultura v podnicích vybraného kraje
Veronika Šteflová -
Firemní kultura jako marketingový nástroj
Jana Hůlová -
Organizační kultura
Michaela Kulhánková -
Firemní kultura ve vybraném podniku
Adriana Homolová