Karolína Novotná

Master's thesis

Counterfeit Make-Up Products – Threat for the Market, Companies and Customers

Padělaný make-up a jeho vliv na spotřebitele, firmy a trh
Abstract:
Hlavním cílem této práce je prozkoumat, zda vědomé používání padělaného make-upu může negativně ovlivnit způsob, jakým spotřebitelé vnímají originální luxusní značky. Zároveň bylo analyzováno nákupní chování spotřebitelů, kteří si v minulosti koupili padělaná líčidla, zejména pak hlavní faktory, které vedly zákazníka ke koupi padělku, spolu s riziky, které spotřebitelé brali před samotným nákupem v …more
Abstract:
The goal of this thesis is to explore whether conscious use of counterfeit make-up product can negatively affect the way how consumers perceive the quality of genuine branded products and the brand associations they relate to the luxury brands. Moreover, shopping intentions of consumers who had bought illicit make-up in the past, the main factors that drive their shopping intentions were analysed together …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 8. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 9. 2021
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Daniela Kolouchová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/84849