Counterfeit Make-Up Products – Threat for the Market, Companies and Customers – Karolína Novotná
Karolína Novotná
Master's thesis
Counterfeit Make-Up Products – Threat for the Market, Companies and Customers
Padělaný make-up a jeho vliv na spotřebitele, firmy a trh
Abstract:
Hlavním cílem této práce je prozkoumat, zda vědomé používání padělaného make-upu může negativně ovlivnit způsob, jakým spotřebitelé vnímají originální luxusní značky. Zároveň bylo analyzováno nákupní chování spotřebitelů, kteří si v minulosti koupili padělaná líčidla, zejména pak hlavní faktory, které vedly zákazníka ke koupi padělku, spolu s riziky, které spotřebitelé brali před samotným nákupem v …moreAbstract:
The goal of this thesis is to explore whether conscious use of counterfeit make-up product can negatively affect the way how consumers perceive the quality of genuine branded products and the brand associations they relate to the luxury brands. Moreover, shopping intentions of consumers who had bought illicit make-up in the past, the main factors that drive their shopping intentions were analysed together …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 8. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/84849
Thesis defence
- Date of defence: 24. 9. 2021
- Supervisor: Martin Machek
- Reader: Daniela Kolouchová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/84849
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Management
Theses on a related topic
-
Development of critical thinking skills in medical education through teaching strategies: a perception of future teachers of professional subject for medical schools
Bisola Christiana ADELEKE -
The role of socio-cultural factors of a selected country for developing marketing communication tools of a selected company: A case study
Barbora Flegelová -
Online Marketing in Cosmetics Industry
Alexandra Zrubecká -
Analysis of Consumption and Consumers’ Behaviour in Cosmetics Industry in China
Qianyi Liu -
Pretty in the Pandemic: How Covid-19 changed Online Purchasing Behavior for Decorative Cosmetics in Gen Z females
Nadja Montereale -
Analýza řízení vztahů s vybranými zákazníky ve společnosti AVON Cosmetics, spol. s. r. o.
Adéla Dutková -
The Brand Ambassadors of Cosmetics Brands and Their Relevance for Generation Z on The Example of the Czech Republic
Andrea Wimberská -
Impact of labeling and package on customer decision making in cosmetics industry
Dinara Mangusheva