Michaela HOUSKOVÁ

Master's thesis

Efektivita badatelsky orientovaného přístupu ke vzdělávání ve výuce žáků 3. ročníku ZŠ: empirická sonda

The effectivity of the inquiry-based learning approach on teaching 3rd grade pupils: an empirical study
Abstract:
Diplomová práce se zabývá možnostmi zařazování badatelsky orientované výuky do vyučování prvouky ve 3. ročníku základní školy a nástinu její efektivity využití na 1. stupni základní školy. V teoretické části diplomové práce je věnována pozornost zejména charakteristice učení, mladšího školního věku a důraz je kladen především na vymezení pojmu badatelsky orientovaná výuka a její druhy. Výzkumná část …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the options of inclusion of inquiry-based education into the lessons of Biology in the 3rd grade of the primary school and it outlines the efficiency of usage of inquiry-based education in the primary school. The main attention in the theoretical part of this thesis is dedicated to the characterization of learning, younger school age and the emphasis is put to the definition …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 8. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jaroslav Říčan, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HOUSKOVÁ, Michaela. Efektivita badatelsky orientovaného přístupu ke vzdělávání ve výuce žáků 3. ročníku ZŠ: empirická sonda. Ústí nad Labem, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta