Verwendung des literarischen Werks Simple Storys im Unterricht Deutsch als Fremdsprache – Bc. Adela Papajová
Bc. Adela Papajová
Diplomová práce
Verwendung des literarischen Werks Simple Storys im Unterricht Deutsch als Fremdsprache
The use of literary work Simple Storys in German Language teaching
Abstract:
This diploma thesis deals with the use of literary texts in German language teaching as a foreign language. The aim is to create concrete didactic suggestions to the use of four short stories from a work Simple Storys (issued in 1998) in teaching German as a foreign language. It is a work of a contemporary German author Ingo Schulz which thematizes lives of people living in East Germany after unification …víceAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím literárních textů ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Cílem práce je vytvoření konkrétních didaktických návrhů pro využití čtyř povídek z díla Simple Storys (vydaného 1998) ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Jedná se o dílo současného německého autora Inga Schulze, které tématizuje život lidí ve východním Německu po jeho sjednocení. Didaktické návrhy jsou …víceKlíčová slova
Ingo Schulze dílo Simple Storys NDR znovusjednocení Německa výuka němčiny jako cizího jazyka didaktika cizího jazyka didaktika literatury didaktické návrhy pro výuku work Simple Storys German Democratic Republic German reunification German language teaching as a foreign language didactics of foreign language teaching didactics of literature didactic suggestions for the teaching
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gw1lj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 5. 2013
- Vedoucí: Mgr. Jan Budňák, Ph.D.
- Oponent: Mag. phil. Sandra Reitbrecht, Dr. phil.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Využití didaktických her v hodinách českého jazyka pro žáky sluchově postižené integrované na základních školách Usage of didactics games in the lesson of the Czech language for pupils with hard of hearing who are integrated at the basic schools
Sylva PŘIKRYLOVÁ MARCEKOVÁ -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková