Petr Dvořák

Bachelor's thesis

Stereotypy prodávají: analýza stereotypů v reklamě

Stereotypes sell: Analysis of stereotypes in advertising
Abstract:
Úvod práce je věnován uvedení do problematiky a jejímu obecnému popisu. Jsou zde vysvětleny pojmy jako masmédia, televizní vysílání, gender, nebo stereotyp. Dále navazuje rozbor Goffmanovy studie Gender advertisements. V metodické části je stanovený výzkumný záměr a cíle výzkumu. Dále je zde popsán postup realizace praktické části. V té bylo zkoumáno vnímání genderových stereotypů v reklamě veřejností …more
Abstract:
The introduction of the thesis is devoted to the introduction of the subject and its general description. Concepts such as mass media, TV broadcasting, gender, or stereotype are explained, together with the analysis of Goffman's study - Gender advertisements. The methodical part describes general goals and subjects of the research and also the method that is used. The practical part focuses on the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 3. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2017
  • Supervisor: Michal Šimůnek
  • Reader: Eliška Novotná

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/69131