Stereotypy prodávají: analýza stereotypů v reklamě – Petr Dvořák
Petr Dvořák
Bachelor's thesis
Stereotypy prodávají: analýza stereotypů v reklamě
Stereotypes sell: Analysis of stereotypes in advertising
Abstract:
Úvod práce je věnován uvedení do problematiky a jejímu obecnému popisu. Jsou zde vysvětleny pojmy jako masmédia, televizní vysílání, gender, nebo stereotyp. Dále navazuje rozbor Goffmanovy studie Gender advertisements. V metodické části je stanovený výzkumný záměr a cíle výzkumu. Dále je zde popsán postup realizace praktické části. V té bylo zkoumáno vnímání genderových stereotypů v reklamě veřejností …moreAbstract:
The introduction of the thesis is devoted to the introduction of the subject and its general description. Concepts such as mass media, TV broadcasting, gender, or stereotype are explained, together with the analysis of Goffman's study - Gender advertisements. The methodical part describes general goals and subjects of the research and also the method that is used. The practical part focuses on the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 3. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/69131
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2017
- Supervisor: Michal Šimůnek
- Reader: Eliška Novotná
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/69131
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Perception of Femininities in Advertisement by Women
Alžbeta Bachtíková -
Stereotypy v reklamě a jejich vliv na hodnocení produktu
David Jiráček -
The Portrayal of Gender and Gender Relations in Mad Men
Jaromír Soukup -
Nonconforming Gender Identity and Gender Expression: TikTok and YouTube as Sites of Queer Activism
Veronika Rovenská -
Gender Quotas for European Parliament Elections: A study on factors influencing attitudes towards political gender quotas
Sterre Raterman -
Science = Male, Arts = Female, but I am the Exception: Studies on Gender Stereotypes of the Counter Subject Gender Stereotypes College Students
Chunyan LIU -
Semiotics of Gender - A Queer Reading of Gender as a Social Construct
Miriama HOLICKÁ -
Gender Issues and Women Discrimination in the Workplace: Closing the Gender Gap (Comparison between Sweden and the Czech Republic)
Lucie Tatoušková