Komplexní péče o žáky s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami – Bc. Mária Tvrdá
Bc. Mária Tvrdá
Master's thesis
Komplexní péče o žáky s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami
Comprehensive Care of Severely Disabled Children
Abstract:
Diplomová práce pojednává o edukaci žáků s těžkým a kombinovaným postižením, konkrétně o žácích s dětskou mozkovou obrnou a přidruženým mentálním postižením. Je zaměřená na analýzu legislativních podmínek pro vzdělávání a edukační proces uvedeného okruhu žáků a využití prostředků ucelené rehabilitace – léčebné, pedagogické, sociální, pedagogice a některých dalších podpůrných metod. Ve výzkumném projektu …moreAbstract:
The thesis deals with the education of the students with a severe and combined disability, namely with cerebral palsy and associated mental disability. It is focused on the analysis of legal conditions for the education and the educational process of the given type of students and on the usage of the means of integral physiotherapy – i. e. treatment, pedagogical, social and some other supporting methods …moreKeywords
Děti žáci s těžkým a kombinovaným postižením postižení – těžké a kombinované dětská mozková obrna mentální retardace edukace vzdělávání rehabilitační vzdělávací program podpůrné metody individuální plán bazální stimulace. Children students with a severe and combined disability disability – severe and combined cerebral palsy mental retardation education physiotherapeutical programme supporting methods individual plan basal stimulation compensation re-education pedagogy analysis of methods.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 8. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cbdg9/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 9. 2008
- Supervisor: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ -
Transformations of Speakout Pre-intermediate Student’s Book: supporting students in developing speaking skills with a focus on oral fluency
Magdaléna Kýnová Učíková -
Integrace žákyně s poruchou autistického spektra do třídy žáků s jiným druhem postižením
Hana Konečná -
Práce s hlínou při edukaci žáků s mentálním postižením na praktické škole dvouleté
Petra MATOUŠKOVÁ -
KOMPARACE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S LMP A S PAS NA 1. STUPNI ZŠ
Adéla Janišová -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Vliv komunikačního systému na kvalitu života jedince s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Pamela Platková -
Edukace žáků s těžkým a kombinovaným postižením
Markéta Zapletalová