Jana ŠTĚDROŇOVÁ

Bachelor's thesis

Využití postupů badatelsky orientované výuky v rozvoji funkční gramotnosti

The use of methods of the inquiry-based instruction in the development of functional literacy
Abstract:
Hlavním cílem této práce je představení metod a principů badatelsky orientovaného vyučování a vytvoření příprav vyučovacích jednotek za využití souvisejících textů. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuji základní informace o gramotnosti, funkční gramotnosti, čtenářské gramotnosti a pojetí funkční gramotnosti v rámcových vzdělávacích programech …more
Abstract:
The main goal of this work is to present the methods and principles of inquiry-based learning and to create preparations for teaching units using related texts. The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, I describe basic information about literacy, functional literacy, reading literacy, and the concept of functional literacy in the framework …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Bc. Martina Matějíček Rozsypalová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠTĚDROŇOVÁ, Jana. Využití postupů badatelsky orientované výuky v rozvoji funkční gramotnosti. Ostrava, 2022. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta