Učitelské otázky v interakci učitele a žáků ve výuce francouzštiny na druhém stupni základní školy – Bc. Petra Šulcová
Bc. Petra Šulcová
Master's thesis
Učitelské otázky v interakci učitele a žáků ve výuce francouzštiny na druhém stupni základní školy
Teacher questions in interaction between teachers and pupils in French language classes at lower-secondary schools
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou interakce mezi učitelem a žákem během kladení otázek ve výuce francouzského jazyka na základní škole. V teoretické části práce definuji základní pojmy, popisuji činnosti a strukturu interakce a věnuji se problematice otázek ve výuce. Ve výzkumné části popisuji výzkumné šetření, jehož hlavním cílem je zjistit, jak učitelka klade ve frontální výuce otázky …moreAbstract:
This thesis focuses on the issue of interaction between teacher and pupil in the course of asking question in French language lessons. In the theoretical part I define fundamental concepts, I describe activities and structure of interaction and I introduce the issue of questions in teaching. In the empirical part I introduce my research, whose aim is to analyze how the teacher asks questions in frontal …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o26vc/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2019
- Supervisor: Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Reader: Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠULCOVÁ, Petra. \textit{Učitelské otázky v interakci učitele a žáků ve výuce francouzštiny na druhém stupni základní školy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2018. Available from: https://theses.cz/id/33gwxi/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in French Language
Theses on a related topic
-
Teacher's management of participation in the online EFL classroom
Aneta Trhanová -
Novice Teachers and Their Management of Participation in the EFL Classroom
David Ryška -
Code-switching in frontal teaching in an EFL upper secondary classroom
Nikola Kupčíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teacher questions supporting communication in the classroom (on the material of ELT)
Pavlína BRONOVÁ -
Code-switching in frontal teaching in an EFL upper secondary classroom
Nikola Kupčíková -
Teaching English in the Online Environment to Students with Dyslexia
Jozef Andraš -
Teaching the Art of Passionate Reading
Ondřej Špaček