Bc. Martin Pleyer

Master's thesis

Význam customer experience v hotelech a penzionech

The importance of customer experience in hotels and guesthouses
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovým konceptem customer experience (CX). V literární rešerši jsou shrnuty dosavadní poznatky k tomuto tématu zaměřené na oblast hotelů a penzionů. V praktické části je proveden nejprve kvalitativní výzkum, který zjišťuje, jaké komponenty se podílí na tvorbě celkového zážitku. Dále byl proveden kvantitativní výzkum, který zjišťuje, které z těchto komponent mají …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the marketing concept of customer experience (CX). The literature review summarizes the existing knowledge on this topic focused on hotels and guesthouses. In the practical part, qualitative research is first conducted to find out which components are involved in the creation of the overall experience. Next, quantitative research was conducted to find out which of these …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta