Comparing the Language of Print and On-line Advertising – Bc. Kristýna Mráková
Bc. Kristýna Mráková
Diplomová práce
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Anotace:
Diplomová práce se zabývá jazykem reklamy v tisku a na internetu. Teoretická část práce se zaměřuje na historii reklamy, typy reklamy a jednotlivé části tištěné a internetové reklamy. Teoretická část rovněž uvádí koncept přesvědčování a motivace v reklamě. Praktická část je zaměřena na analýzu reklam na lexikální a gramatické úrovni. Cílem práce je porovnat jazykové prostředky užité v reklamě tisku …víceAbstract:
The diploma thesis deals with the language of advertising in print and on the Internet. The theoretical part focuses on the history of advertising, types of advertising and components of print ad copy as well as online ad copy. It also introduces the concept of persuasion and motivation in advertising. The practical part is focused on analysis of advertisements on the lexical and grammatical level …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rcb7p/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2015
- Vedoucí: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
Linguistic means in reports on the UN Climate Change Conference (COP26) by American Online News Outlets: Comparative analysis.
Anna Kuznetcova -
Linguistic means in the presentation of immigrants in the English-speaking media
Marek MATULA -
Linguistic Means Used in the Promotion of Destinations in Tourism
Marcela ZUBRIČANOVÁ -
Linguistic means used in the construction of "the perfect body" image on fitness websites
Lucie GOLIÁŠOVÁ -
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková