Distribution of Intensifiers in Adjective and Adverb Phrases. A Corpus-based Study. – Bc. Tereza Nýčová
Bc. Tereza Nýčová
Master's thesis
Distribution of Intensifiers in Adjective and Adverb Phrases. A Corpus-based Study.
Distribution of Intensifiers in Adjective and Adverb Phrases. A corpus-based study.
Abstract:
This diploma thesis analyses the distribution of intensifiers in adjective and adverb phrases in the British National Corpus. The theoretical part briefly introduces the two aforementioned types of phrases. The following sections provide a detailed overview of intensifiers, describing their history and development, factors that may influence their distribution as well as mentioning popular intensifiers …moreAbstract:
Tato diplomová práce analyzuje výskyt intenzifikátorů v adjektivních a adverbiálních frázích v Britském národním korpusu. Teoretická část stručně představuje tyto dva konkrétní typy frází. Následující části poskytují podrobný přehled o intenzifikátorech, je popsána jejich historie a vývoj, faktory, které mohou mít vliv na jejich distribuci a také jsou zmíněny populární intenzifikátory v současné angličtině …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2018
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Šárka Ježková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NÝČOVÁ, Tereza. \textit{Distribution of Intensifiers in Adjective and Adverb Phrases. A Corpus-based Study.}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2018. Available from: https://theses.cz/id/39yvlx/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Nýčová, Tereza. Distribution of Intensifiers in Adjective and Adverb Phrases. A Corpus-based Study.. Pardubice, 2018. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
Teacher Education for Lower Secondary Schools / English Language Teacher Education