Individualisation in Teaching English to Young Learners – Bc. Markéta Nekulová
Bc. Markéta Nekulová
Bachelor's thesis
Individualisation in Teaching English to Young Learners
Individualisation in Teaching English to Young Learners
Abstract:
Každý člověk je jiný a tudíž si zaslouží individuální přístup. Tato práce se snaží dokázat, že individualizace výuky je způsob, jak pomoci studentům naplnit jejich potenciál a že nejlepších výsledků je dosaženo, když se s individualizací začne již u dětí. Možnosti výuky dětí jsou ovšem limitovány tím, co jsou schopné ve svém věku pojmout, tato práce se tedy zabývá i tím, do jaké míry je možné individualizaci …moreAbstract:
The aim of this thesis is to promote individualisation as a way of helping learners to uncover their potential, building on the fact that every person is different and therefore needs a different approach. To achieve the best results individualisation should start with children. However, there are certain limitations given by the children’s ages, thus this thesis also deals with the question to what …moreKeywords
individualisation alternative teaching teaching children learner’s needs differentiation learner’s psychology learners’ differences learners’ styles individualised teaching young learners differentiated classroom individuality language teaching teaching English individualizace individualizace výuky individuální přístup individualita alternativní výchova výuka dětí mladí studenti potřeby studentů rozdíly studentů psychologie studentů výuka angličtiny výuka jazyka diferenciace diferenciovaná třída
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xo9y9/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2016
- Supervisor: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Barbora Thiella, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Individualizace a diferenciace ve výuce na 1. stupni ZŠ
Dobromila Cvešperová -
Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení
Petra Doleželová -
Individualizace a Diferenciace v hodinách angličtiny : zaměření na talentované žáky
Linda Sedláková -
Přirozená diferenciace jako prostředek individualizace ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Kristýna SMOLOVÁ -
Alternative teaching methods in teaching English
Kateřina Vodešilová -
Roles and Actions of English Teachers in Alternative Schooling
Monika Janáková -
Alternative Education: English Language Teaching at Waldorf Secondary Schools
Kristýna MICKOVÁ -
Alternative Methods of Teaching English Pronunciation (and their Effectiveness at Lower Secondary School
Adam BRÁZDA