Petr Kolář

Master's thesis

Politický marketing v ČR na příkladu vybrané předvolební kampaně 2017

Political marketing in the Czech Republic on the example of a pre-election campaign in 2017
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá politickým marketingem používaným v předvolebních kampaních. Cílem práce je analýza předvolební kampaně politického hnutí ANO 2011, rozbor použitých nástrojů politického marketingu a zhodnocení této kampaně. První kapitola je zaměřena na problematiku politického marketingu, jeho nástroje a odlišnosti od marketingu komerčního. Druhá kapitola práce se věnuje teorii komerčních …more
Abstract:
This diploma thesis deals with political marketing used in pre-election campaigns. The aim of this thesis is to analyze the communication strategy of the ANO political movement 2011 in the pre-election campaign in 2017, to analyze the tools of political marketing and to evaluate this campaign. The first chapter focuses on the issue of political marketing, its tools and differences from commercial marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 9. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2018
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Jiří Mikeš

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/73114