Ing. Tereza Nečasová, B.A.
Master's thesis
Společenská odpovědnost firem
Corporate social responsibility
Abstract:
Cílem této práce je analýza firemní filantropie v konkrétním podniku s bližším zaměřením na vztah firemního dobrovolnictví k oddanosti a fluktuaci. Teoretická část se věnuje vývoji společenské odpovědnosti firem, v jejímž rámci specifikuje principy a podnikové přínosy strategické firemní filantropie a dobrovolnictví. Oddanost a fluktuace jsou coby podnikové přínosy dobrovolnictví blíže vysvětleny. …moreAbstract:
The aim of this thesis is to analyse corporate philanthropy of a concrete company with closer focus on the relation of corporate volunteering to organizational commitment and employee turnover. The theoretical part deals with the evolution of corporate social responsibility and in its scope it specifies the principles and corporate benefits of strategic corporate philanthropy and volunteering. Commitment …moreKeywords
Společenská odpovědnost firem firemní filantropie firemní dobrovolnictví strategický přístup stakeholder podnikový přínos lidské zdroje oddanost organizaci fluktuace zaměstnanců pověst podniku bankovní odvětví Corporate social responsibility corporate philantrophy corporate volunteering strategic approach corporate benefit human resources organisational commitment employee turnover corporate reputation bank industry
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vo2r0/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 9. 2009
- Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Reader: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Porovnání postupů v corporate social responsibility reportingu
Markéta Kleinová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná