Bc. Vladimír Pícha

Bachelor's thesis

Kompetence českých politických stran

Competence of Czech Political Parties
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá kompetencemi českých politických stran. Kompetence jsou jedním z často zmiňovaných faktorů volebního rozhodování. V teoretické části jsou popsány koncepty politického marketingu (například tematické vlastnictví nebo valenční model), které poskytují teoretické pozadí pro výzkum. K získání relevantních dat byl využit kvalitativní výzkum ohniskovými skupinami. V analytické části …more
Abstract:
The subject of the bachelor’s thesis are competencies of the Czech political parties. Competencies are one of frequently mentioned elements of voting decision. Political marketing concepts (e.g. issue ownership or valence model) are described in the theoretical part of the paper providing scholarly background for research. Qualitative research in form of focus groups was employed to obtain relevant …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2014
  • Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Petra Marie Giňová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Bachelor programme / field:
Political Science / Political Science