Možnosti rekonstrukce postglaciálního vývoje klimatu podle pakomárovitých v sedimentech zazemněných jezer – Mgr. Veronika Břečková
Mgr. Veronika Břečková
Bachelor's thesis
Možnosti rekonstrukce postglaciálního vývoje klimatu podle pakomárovitých v sedimentech zazemněných jezer
Usability of chironomids from limnic sediments of palaeolakes for reconstruction of postglacial climate changes
Abstract:
Tato práce se zabývá možnostmi rekonstrukce postglaciálního vývoje klimatu pomocí zbytků hlavových kapsul pakomárovitých v sedimentech rašeliniště Hybkaňa, které se nachází na východě Slovenska v CHKO Vihorlat. Z této lokality byl odebrán vrt o hloubce přes 11 metrů, ve kterém byl proveden pilotní rozbor pakomářích společenstev v deseti vrstvách jezerního sedimentu, vybraných podle makroskopických …moreAbstract:
This study deals with usability of chironomids head capsules from sediments of palaeolake Hybkaňa – for reconstruction of postglacial climate changes. The site is situated on the east of Slovakia in CHKO Vihorlat. The core was taken from depth of over 11 meters. I do pilot study of chironomids assemblages in ten layers of limnic sediment, selected according to macroscopic changes in sediment character …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cyd5k/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2013
- Supervisor: RNDr. Petr Pařil, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BŘEČKOVÁ, Veronika. \textit{Možnosti rekonstrukce postglaciálního vývoje klimatu podle pakomárovitých v sedimentech zazemněných jezer}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Science. 2013. Available from: https://theses.cz/id/3e7xos/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Chemistry / Biology with a view to Education