Korpusový přístup ve výuce češtiny jako cizího jazyka: diakritika – Bc. et Bc. Běla Šebestová
Bc. et Bc. Běla Šebestová
Diplomová práce
Korpusový přístup ve výuce češtiny jako cizího jazyka: diakritika
Corpus-based approach to Czech as a foreigh language teaching: diacritics
Anotace:
Chyby v diakritice patří k nejčastějším nedostatkům v psaných projevech studentů češtiny jako cizího jazyka. Tyto chyby analyzujeme v žákovských korpusech a zkoumáme, zda lze zápis háčků a čárek ve výuce cizinců pojmout nějak systematicky. Kromě korpusů stavíme výzkum odborných publikacích, průzkumu mezi lektory a analýze učebnic češtiny pro cizince. Na základě zjištěných údajů sestavujeme cvičení …víceAbstract:
Errors in diacritics are among the most common deficiencies in the written speeches of students of Czech as a foreign language. We analyze these errors in language corpo-ra, and we investigate, whether teaching diacritics can be systematically approached. In addition to language corpora the analysis is based on professional publications, a survey among teachers and textbooks of Czech for foreigners …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 8. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ya5sd/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 9. 2022
- Vedoucí: doc. PhDr. Klára Osolsobě, Dr.
- Oponent: Mgr. Barbora Hrabalová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
České turistické průvodce a cestopisy jako specifický pramen k poznávání společenských poměrů v Bosně a Hercegovině (období 1878-1918 a přelom 20. a 21. století)
Kristýna Vojtíšková -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Influence of the Second Language on the First in the Lexicon and Semantics
Kamil Ivan -
Pronunciation of English as a Second Language of Children and Adults
Dana Taušová -
Čeština jako cizí jazyk pro anglicky mluvící: komparace učebnic češtiny jako cizího jazyka
Barbora VEJLUPKOVÁ -
Role ruského jazyka jako zprostředkovatele výuky češtiny jako cizího jazyka pro žáka s OMJ
Natálie JENÍČKOVÁ -
Význam zahraničních výjezdů žáků základních škol pro rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Německý jazyk jako další cizí jazyk.
Štěpánka Fráňová