Spielerische Aktivitäten im DaF für den Schulunterricht – Bc. Annemarie Kuřeová
Bc. Annemarie Kuřeová
Master's thesis
Spielerische Aktivitäten im DaF für den Schulunterricht
Playing activities in German as foreign language in the school
Abstract:
This master thesis is focused on playing activities for teaching German as a foreign language. The theoretical part deals with the Common European Framework of Reference for Languages, sets conception of education based on the Framework of Reference, describes how the teaching in the classroom is supposed to look like and last but not least this master thesis is focused on playing activities themselves …moreAbstract:
Tato diplomová práce se věnuje aktivizačním metodám ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Teoretická část se zabývá Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky, nastiňuje koncepci Rámcového vzdělávání, popisuje, jak by měla vypadat vyučovací hodina, a v neposlední řadě je pozornost věnovaná samostatným aktivizačním metodám. V praktické části jsou konkrétní ukázky jednotlivých činností, které obsahují …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jmwnf/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2018
- Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
- Reader: PhDr. Jaroslav Kovář, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Negotiating the European Multiannual Financial Framework. An assesment of Germany and Poland in the light of Two Level Games
Hanna Petronella Pors -
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Jazykový obsah učebnic francouzštiny a referenční úroveň A1
Petra Suquet -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ -
Pojetí mediace ve výuce angličtiny jako cizího jazyka v souladu s aktualizovanou podobou Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Jan HOSTAŠ -
Práce s textem v učebnicích češtiny pro cizince na úrovni A dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Ivana Ptáčková -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ