Role mateřského jazyka v koncepci komunikativní didaktiky a možnosti její realizace při výuce německého a anglického jazyka na základních školách v ČR – Veronika Husová
Veronika Husová
Master's thesis
Role mateřského jazyka v koncepci komunikativní didaktiky a možnosti její realizace při výuce německého a anglického jazyka na základních školách v ČR
Role of a mother tongue in the communicative approach and possibilities of its implementation in German and English language lessons in the first part of secondary education in the Czech Republic.
Anotácia:
Diplomová práce se věnuje roli mateřského jazyka při učení se cizích jazyků na základě současné didaktiky cizích jazyků. Její rozsah je definován výukou cizích jazyků na druhém stupni českých základních škol (odpovídá německému Sekundarstufe I). Teoretická část uvádí návrhy k užití mateřštiny v rámci koncepce komunikativní didaktiky. Klíčovým je potom názor, že by při výuce cizích jazyků měl být věnován …viacAbstract:
Die Arbeit widmet sich der Rolle der Muttersprache im Fremdsprachenerwerb und in der gegenwärtigen Fremdsprachendidaktik. Sie ist auf den Bereich des Fremdsprachenunterrichts in der zweiten Stufe der tschechischen Grundschulen (was dem Sekundarstufe I entspricht) begrenzt. Die Empfehlungen werden angeführt, wie man im Fremdsprachenunterricht in der Konzeption der kommunikativen Didaktik mit der Muttersprache …viac
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 6. 2010
Identifikátor:
http://evskp.uhk.cz/eM661
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 8. 2010
- Vedúci: Marie Müllerová
- Oponent: Jitka Bláhová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HUSOVÁ, Veronika. \textit{Role mateřského jazyka v koncepci komunikativní didaktiky a možnosti její realizace při výuce německého a anglického jazyka na základních školách v ČR}. Online. Diplomová práca. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, UHK, Pedagogická fakulta. 2010. Dostupné z: https://theses.cz/id/3fzq56/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Hradec Králové. ArchivUniverzita Hradec Králové
UHK, Pedagogická fakultaMaster programme / odbor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - anglický jazyk, Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - německý jazyk
Práce na příbuzné téma
-
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Osvojování druhého jazyka. Teorie osvojovaní druhého jazyka – porovnání z hlediska jazykového transferu z rodného jazyka.
Magda Pecnová -
Osvojování mateřského jazyka v kontextu výuky cizího jazyka v předškolním věku
Ludmila Bulínová -
Strategie učení se anglickému jazyku u žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ
Ivana BORZYKOVÁ -
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Žákovské strategie k učení se ruskému jazyku
Apolena Procházková -
Jak se využívají digitální aplikace a jiné technologie v hodinách cizích jazyků na 1. stupni ZŠ
Linda Beránková