Využití metody VOKS při vzdělávání žáka s kombinovaným postižením – Bc. Petra Orságová
Bc. Petra Orságová
Bachelor's thesis
Využití metody VOKS při vzdělávání žáka s kombinovaným postižením
The use of the method VOKS during the educational process of a pupil with multiple handicap
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití Výměnného obrázkového komunikačního systému ve vzdělávacím procesu žáka s kombinovaným postižením. Úvodní dvě kapitoly jsou zaměřeny na problematiku kombinovaného postižení, mozkovou obrnu, mentální a sluchové postižení. Věnují se také oblasti alternativní a augmentativní komunikace i metodě VOKS současně s vymezením metodického postupu při nácviku. Poslední …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the possibilities of using the Picture Exchange Communication System in the educational process of a pupil with multiple handicap. First two introductory chapters are focused on problematics of multiple handicap, celebral palsy, intellectual and hearing impairment. Chapters also deal with field of alternative and augmentative communication and VOKS method simultaneously …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bzlxb/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Jan Viktorin
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Picture Exchange Communication System for Autistic Learners in the Czech Republic and Ireland
Hana Adámková -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ