Využití metody VOKS při vzdělávání žáka s kombinovaným postižením – Bc. Petra Orságová
Bc. Petra Orságová
Bakalářská práce
Využití metody VOKS při vzdělávání žáka s kombinovaným postižením
The use of the method VOKS during the educational process of a pupil with multiple handicap
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití Výměnného obrázkového komunikačního systému ve vzdělávacím procesu žáka s kombinovaným postižením. Úvodní dvě kapitoly jsou zaměřeny na problematiku kombinovaného postižení, mozkovou obrnu, mentální a sluchové postižení. Věnují se také oblasti alternativní a augmentativní komunikace i metodě VOKS současně s vymezením metodického postupu při nácviku. Poslední …víceAbstract:
The bachelor thesis deals with the possibilities of using the Picture Exchange Communication System in the educational process of a pupil with multiple handicap. First two introductory chapters are focused on problematics of multiple handicap, celebral palsy, intellectual and hearing impairment. Chapters also deal with field of alternative and augmentative communication and VOKS method simultaneously …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 4. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bzlxb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2019
- Vedoucí: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Jan Viktorin
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Picture Exchange Communication System for Autistic Learners in the Czech Republic and Ireland
Hana Adámková -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ