Vzdělávání žáka s poruchami autistického spektra na 1. stupni běžné malotřídní školy – Bc. Jana Kalousová
Bc. Jana Kalousová
Bachelor's thesis
Vzdělávání žáka s poruchami autistického spektra na 1. stupni běžné malotřídní školy
Education in student with autistic spectra disorder in primary school
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání na malotřídní základní škole. Hlavním cílem je zjistit, jak probíhá vzdělávání žáka s poruchou autistického spektra, ADHD a narušenou komunikační schopností. Dílčím cílem je zmapovat okruhy problémů, kterým žák s vybranou diagnózou může čelit. Na základě poznatků a informací o žákovi bude sledován proces vzdělávání v malotřídní základní škole a …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on inclusive education at a school with multi-age classes. Its main aim is to find out about the process of education of a pupil with autism spectrum disorder, ADHD and impaired communication skills. Its particular aim is to survey the scope of problems the pupil with the selected diagnosis might face. Based on the findings and information regarding the pupil, the process …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vc6xi/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Márová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KALOUSOVÁ, Jana. \textit{Vzdělávání žáka s poruchami autistického spektra na 1. stupni běžné malotřídní školy}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2018. Available from: https://theses.cz/id/3jds4j/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Využití lapbooku ve vlastivědném vzdělávání na 1. stupni ZŠ na příkladu Šumperska
Helena Urbánková -
Nový pohled na přírodu a kulturu ve vzdělávání na 1. stupni základní školy
Klára Žilková -
Potenciál distančního vzdělávání na 1. stupni základní školy
Kateřina Koumarová -
Domácí vzdělávání na 1. stupni základní školy v reflexi žáků
Alžběta Kuciánová -
Podmínky pro inkluzivní vzdělávání na 1. stupni základní školy v Norsku a v České republice
Klára Čerňáková -
Role žákovského portfolia ve vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Kristýna Mátlová -
Domácí vzdělávání na 1. stupni ZŠ v ČR
Zuzana Fridrichová -
Didaktické využití deskových her ve výuce na 1. stupni ZŠ
Eva Krištofová