Fonologické dovednosti v prevenci čtenářských obtíží – Jitka LINDUŠKOVÁ
Jitka LINDUŠKOVÁ
Diplomová práce
Fonologické dovednosti v prevenci čtenářských obtíží
Phonological skills in prevention of reading disabilities
Anotace:
Diplomová práce je zaměřena na zjišťování úrovně fonologického uvědomění u počátečních čtenářů. Fonologické uvědomění představuje jeden ze základních předpokladů pro úspěšný čtenářský vývoj. Cílem práce je přispět k poznání vztahu mezi fonologickými dovednostmi a čtením v podmínkách transparentní ortografie. Skupina dětí předškolního věku (počet 14) byla průběžně testována po dobu 8 měsíců v oblasti …víceAbstract:
The work studies phonological awareness in beginning readers. Phonological awareness is a very important prerequisite for successfull reading development. The contribution of phonological awareness to reading in transparent orthography (i.e. Czech orthography) is analyzed in beginning readers. Group of pre-school children (N = 14) was trained in their phonological skills for a period of 8 months (experimental …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 4. 2009
Zveřejnit od: 23. 4. 2009
Identifikátor:
9772
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 5. 2009
- Vedoucí: Mgr. Jiří Jošt, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
LINDUŠKOVÁ, Jitka. Fonologické dovednosti v prevenci čtenářských obtíží. Č. Bud., 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 23. 04. 2009
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 23. 4. 2009 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaJIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / ČJ-NJ/SŠ
Práce na příbuzné téma
-
Vývoj fonologického rozlišování hlásek u dětí s vývojovou dysfázií
Barbora Skalková -
Fonologické uvědomění u dětí předškolního věku
Iveta BITTNEROVÁ -
Význam fonologického uvědomění u počátečních čtenářů
Daniela HROMKOVÁ -
Možnosti včasné diagnostiky sluchového rozlišování u dětí předškolního věku
Yveta ODSTRČILÍKOVÁ -
Intervenční program na podporu empatie a proti agresi B. A. S. E.: Souvislosti s úrovní teorie mysli u předškolních dětí
Lucie Namešanská -
Efekty a osudy nanočástic v buňkách a tkáních ve zvířatech a in vitro kulturách
Jana Dumková -
Posuzování změn dietetického příjmu s vysokým obsahem tuků a sacharidů a jeho vlivu na metabolismus a chovné parametry laboratorních myší
Matouš Sterzik -
Podíl somatických a psychologických markerů na funkční poruše pohybového systému a efekt fyzioterapie a psychoterapie
Alena Pučelíková
Název
Vložil
Vloženo
Práva