A linguistic analysis of media descriptions of unethical business activities – Martin RUDZKI
Martin RUDZKI
Bachelor's thesis
A linguistic analysis of media descriptions of unethical business activities
A linguistic analysis of media descriptions of unethical business activities
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřená na analýzu vybraných článků popisujících neetické obchodní praktiky. V teoretické části je vysvětlení mediálního diskursu a titulků. Poté probíhá charakterizace podnikatelské etiky a společenské odpovědnosti podniků. Následující část popisuje gramatickou teorii, jež byla použita v analýzách. Závěrečná část práce bude praktickou částí, která obsahuje lexikální a morfosyntaktickou …moreAbstract:
This bachelor thesis is focusing on the analysis of selected articles that describe the unethical business practices. In the theoretical part, there is an explanation of the media discourse and headlines. Afterwards, the characterization of business ethics and corporate social responsibility takes place. Following section discusses grammatical theory used in analyses. The final part of the thesis will …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
RUDZKI, Martin. A linguistic analysis of media descriptions of unethical business activities. Ostrava, 2018. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
NEKALÉ PRAKTIKY PODNIKÁNÍ V CESTOVNÍM RUCHU
Pavlína Kotoulková -
Nekalé obchodní praktiky
Karolína Alvaradová -
Etika a korektnost v reklamě
Jitka FRIČOVÁ -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Audience Expectations, Evaluations, and Trust in Czech Public Service Media in a Fragmented Media Environment
Klára Smejkal -
Empowering Media: Media Participation and Homelessness
Vojtěch Dvořák -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Space Race and Arms Race in the Western Media and the Czechoslovak Media
Věra Gábová