Bc. Kateřina Hamáková

Master's thesis

Estetické aspekty reklamy

Aesthetic aspects of advertising
Abstract:
V dnešní postmoderní společnosti je složité zaujmout diváka pomocí reklam. Do marketingových komunikací výrazně zasahují estetické aspekty, reklamní apely nebo také marketingová sociologie, které mají pozitivně naladit diváka při sledování reklamy. Diplomová práce zkoumá a popisuje, jakým způsobem se estetické aspekty v reklamě projevují v reklamě a jaké způsoby využití těchto aspektů působí na spotřebitele …more
Abstract:
In today’s postmodern society, it is difficult to capture attention of viewers with advertisement. The field of marketing communinactions is significantly affected by the aesthetic aspects, advertising appeals or marketing sociology, which are supposed to positively tune viewers while watching commercials. This thesis examines and describes the way how are the aesthetic aspects of the advertising reflected …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2017
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní