Alžběta Stillerová

Master's thesis

Nástroje politického marketingu a jejich využití v předvolební kampani při prezidentských volbách 2013 v České republice

Political marketing tools and their use in the campaign for the presidential elections in 2013 in Czech Republic
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku politického marketingu s cílem analyzovat jeho využití při prezidentských volbách v České republice v roce 2013. K analýze kampaní je v práci použit model politického marketingu Bruce I. Newmana. Přínosem práce je zhodnocení působení volebních kampaní na voliče věkové kategorie od 18 do 35 let prostřednictvím kvantitativní výzkumné sondy. Ke sběru dat …more
Abstract:
The thesis "Political marketing tools and their use in the campaign for the presidential elections in 2013 in Czech Republic" focuses on political marketing in order to analyze a usage of political marketing tools in the presidential election campaign in 2013. For a purpose if this analysis, the Bruce I. Newman's model of political marketing is used in the thesis. Main contribution of this thesis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 2. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 9. 2013
  • Supervisor: Jana Boučková
  • Reader: Daniel Váňa

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/39028