Ing. Dagmar Tatoušková
Bachelor's thesis
Regulace reklamy
Regulation of advertising
Abstract:
Bakalářská práce definuje základní pojmy spojené s reklamou a její regulací. Okrajově popisuje historický vývoj regulace reklamy v České republice. Detailně vymezuje soukromoprávní a veřejnoprávní oblast regulace reklamy dle platných právních předpisů, doplněnou o problematiku etické samoregulace. Tyto teoretické poznatky jsou použity v praktické části pro popis a analýzu rozhodnutí dozorčích a správních …moreAbstract:
This bachelor thesis defines key terms associated with advertising and its regulation. Marginally describes the historical development of advertising regulation in the Czech Republic. It identifies in detail the area of private and public regulation of advertising under applicable laws, supplemented by the issue of ethical self-regulation. These theoretical findings are used in practical part for description …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/d9350/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2012
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: JUDr. Eva Kadlecová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Porovnanie právnej úpravy klamlivej a porovnávacej reklamy v Českej republike a Nemecku
Erika Urdovičová -
Effectiveness of advertising in different cultural environments (a case study of Coca-cola)
Uliana Mikhalets -
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company
Barbora BLAŽKOVÁ -
Právní regulace reklamy a nekalé soutěže v odvětví on-line marketingu
Miloslav TICHÝ -
Regulace reklamy zaměřené na děti a mladistvé
Iveta Koláříková -
Regulace reklamy v obchodní činnosti
Markéta Buncko -
Regulace sexistické reklamy
Barbora Urvová