Ing. Dagmar Tatoušková

Bachelor's thesis

Regulace reklamy

Regulation of advertising
Abstract:
Bakalářská práce definuje základní pojmy spojené s reklamou a její regulací. Okrajově popisuje historický vývoj regulace reklamy v České republice. Detailně vymezuje soukromoprávní a veřejnoprávní oblast regulace reklamy dle platných právních předpisů, doplněnou o problematiku etické samoregulace. Tyto teoretické poznatky jsou použity v praktické části pro popis a analýzu rozhodnutí dozorčích a správních …more
Abstract:
This bachelor thesis defines key terms associated with advertising and its regulation. Marginally describes the historical development of advertising regulation in the Czech Republic. It identifies in detail the area of private and public regulation of advertising under applicable laws, supplemented by the issue of ethical self-regulation. These theoretical findings are used in practical part for description …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2012
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Eva Kadlecová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní