Psychologická charakteristika procesu působení marketingové komunikace na příjemce, cílovou skupinu – Ing. Ivana Jonecová
Ing. Ivana Jonecová
Bakalářská práce
Psychologická charakteristika procesu působení marketingové komunikace na příjemce, cílovou skupinu
Psychological characterization of the operation processes of marketing communication to the recipient, target group.
Abstract:
The thesis deals with the aspects of psychology used as a part of marketing communication. Based on theoretical a practical knowledge, it tries to prove, that psychological aspects have a big importance for creating effectual advertising and promotional materials. Factors, that express these influences, describes chapters about psychology of the colours, prices, packages, image and of the products …víceAbstract:
Práca sa zaoberá využitím psychológie v rámci marketingovej komunikácie. Na základe teoretických a praktických poznatkov sa snaží dokázať , že aspekty psychológie majú veľký význam pre tvorbu účinnej reklamy a propagačných materiálov. Faktory, ktorými sa tento vplyv prejavuje, popisujú kapitoly venované psychológii farieb, ceny, obalu, image a samotných produktov. Analytická časť popisuje dôležitosť …víceKlíčová slova
marketing marketingový mix komunikácia reklama psychológia psychológia reklamy spotrebiteľ nákupné správanie psychické javy psychické procesy psychické stavy farby image cena obal produkt merchandising marketing mix communication advertising psychology psychology of advertising consumer consumer behaviour mental features mental process mental condition colours price package product
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 4. 2009
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/c44v1/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2009
- Vedoucí: PaedDr. Emil Hanousek, CSc.
- Oponent: PhDr. Jaroslav Jančík
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketingová komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
Vnímanie reklamy určitým segmentom spoločnosti (vysokoškolák, žena na materskej)
Martina Cseriová -
Dizajn reklamy z pohladu neuromarketingu
Kristína Birošová -
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Klára Hrabčáková -
Marketingové komunikační mixy pro in-store marketing
Jana Vaňková -
Fashion merchandising focusing on Central and Eastern Europe
Laura Porubcová