Bc. Martin Vodák
Bachelor's thesis
Herní 3D engine v MonoGame
Simple 3D Game engine in MonoGame
Abstract:
Práce se zabývá návrhem a realizací herního enginu pro herní framework MonoGame. V první části je popsán framework XNA Game Studio a framework MonoGame. Engine se skládá ze tří základních tříd, které spolu tvoří jádro enginu. Postupně jsou také v práci popsány ostatní součásti engine. V závěru práce je pak předvedena realizace jedné hry, na které je demonstrována funkčnost engine.Abstract:
This work is about designing and implementing basic game engine under MonoGame framework. XNA Game Studio and MonoGame framework are described in first part. Simple 3D game engine is described in second part. Three basic classes represent engine core. At the end of the work is implemented simple game that shows important parts of created engine.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2014
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Zdeněk Šilar, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Vodák, Martin. Herní 3D engine v MonoGame. Pardubice, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta elektrotechniky a informatiky
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta elektrotechniky a informatikyUniversity of Pardubice
Faculty of Electrical Engineering and InformaticsBachelor programme / field:
Information Technology / Information Technology
Theses on a related topic
-
Koncepce a použití frameworku Monogame a knihovny Farseer Physics Engine
Antonín Pražský -
Modifikace hry Minecraft pro XNA
Tomáš Bureš -
Vývoj aplikace s využitím XNA Frameworku
Petr ŠPRINGER -
Využití frameworku XNA při vývoji her
David LIBERDA -
Vývoj her na platformě XNA
Tomáš Lamr