Svoboda projevu a její limity v marketingové komunikaci – Bc. Tomáš Müller
Bc. Tomáš Müller
Bachelor's thesis
Svoboda projevu a její limity v marketingové komunikaci
Freedom of expression and its limits in marketing communication
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá pojmem „svoboda slova“, jeho historií a jeho významem pro marketingovou komunikaci. Nejdříve je popsána historie svobody slova, její vývoj ve světě i u nás v České republice. Dále se práce zabývá omezením reklamy i jejími etickými normami. V praktické části jsou zde pak rozebrány konkrétní příklady porušování těchto norem a pravidel.Abstract:
Bachelor thesis describes concept of „freedom of speech“ his history and his meaning for marketing communication. Firstly is described history of freedom of speech, and its development, in world and after that in the Czech Republic. Next is limitation of advertisement and then ethics code of advertisement. In practical part of thesis are described particular examples of contravening a rule of law and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 10. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/f189y/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 10. 2014
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Etické aspekty svobody projevu soudců
Jana Stehlíková -
Reklama a svoboda projevu
Ondřej Havlíček -
Meze práva na svobodu projevu v judikatuře Evropského soudu pro lidská práva.
Miroslava BRŮHOVÁ -
Ochrana osobnosti versus svoboda projevu
Lukáš Pavlát -
Meze svobody projevu v umělecké tvorbě
Kateřina GOLKOVÁ -
Etika a korektnost v reklamě
Daniela PLATZOVÁ -
Etika v reklamě
Natálie Ptáčníková -
Náboženství a náboženské symboly v reklamě
Jana Poupová