Alena Sedlářová

Master's thesis

Mezinárodní marketingová strategie společnosti ExxonMobil

ExxonMobil International Marketing Strategy
Abstract:
Diplomová práce Mezinárodní marketingová strategie společnosti ExxonMobil se zabývá zejména značkovou a komunikační strategií společnosti a její vybrané konkurence (Royal Dutch Shell plc, BP p.l.c.). Jednotlivé prvky těchto strategií jsou pak porovnávány, na základě SWOT analýzy jsou charakterizovány silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby ve strategii společnosti ExxonMobil a závěrem práce jsou …more
Abstract:
Master thesis ExxonMobil International Marketing Strategy deals mainly with brand management and communication strategy of ExxonMobil Corporation and its selected competitors (Royal Dutch Shell plc, BP p.l.c.). Elements of these strategies are compared and based on the SWOT analysis strengths, weakness, opportunities and threats of ExxonMobil strategy are identified. In conclusion, the thesis introduces …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 11. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 9. 2012
  • Supervisor: Hana Machková
  • Reader: Josef Malý

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/34001