Petr VAGNER

Bachelor's thesis

Používání modality u studentů druhého jazyka: Porovnání mluvčích s typologicky rozdílnými mateřskými jazyky

Second language learner modality: A comparison of speakers with typologically distant first languages
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na porovnání používání modality v textech Českých a Finských studentů Anglického jazyka. Teoretická část této práce se představuje pojem lingvistická modalita, současný stav profesionálního výzkumu na toto téma a také možné metody dělení modality na různé podkategorie. Praktická část této práce zkoumá používání modality Českých a Finských studentů Angličtiny. Porovnání …more
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the comparison of the use of modality in written texts of Czech and Finnish learners of English language. The theoretical part of this thesis introduces the notion of linguistic modality, it presents the current professional research on this topic and possible methods of subdividing modality into various types. The practical part researches the use of modality by Czech …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Dr. Christoph Haase, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VAGNER, Petr. Používání modality u studentů druhého jazyka: Porovnání mluvčích s typologicky rozdílnými mateřskými jazyky. Ústí nad Labem, 2015. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta