Adéla Skalická

Bachelor's thesis

Výuka gramatiky na druhém stupni ZŠ

Teaching Grammar in the Lower-Secondary Education
Abstract:
The thesis aims to determine whether teachers use a deductive or inductive approach to teach grammar in lower-secondary education and why. First, it describes communicative competence as achieving it is the main goal of English language teaching. Then it follows up with a description of grammar and focuses on the development of grammar teaching, which reflects the development of communicative competence …more
Abstract:
Cílem práce je zjistit, zda učitelé v rámci výuky gramatiky na druhém stupni spíše využívají deduktivní nebo induktivní způsob výuky a z jakého důvodu. V práci je nejdříve popsána komunikační kompetence, protože je to hlavní cíl výuky anglického jazyka. Následuje popis toho, co je to gramatika a dále se zaměřuje na vývoj jejího vyučování, který odráží vývoj komunikační kompetence. Deduktivní a induktivní …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Helena Zitková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Skalická, Adéla. Výuka gramatiky na druhém stupni ZŠ. Pardubice, 2023. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická