Leader organizace v informační / znalostní společnosti – Tomáš Dobrovolný
Tomáš Dobrovolný
Master's thesis
Leader organizace v informační / znalostní společnosti
The Leader of organization in information / knowledge society
Abstract:
Cílem práce je rozbor role a práce lídra v organizaci za pomoci systémových přístupů a systémového myšlení. Vyzdvihnout přicházející změny s přechodem na informační/znalostní společnost a nahrazením manuálních pracovníků pracovníky znalostními. Zdůraznit důleţitost změny nejen nástrojů, ale především paradigmatu. Pojmout lídra jako komplexní osobu, nejen jako nástroj moci, a hledat cestu k rovnováze …moreAbstract:
The thesis aims to analyze the role and work as a leader in the organization through systemic approaches and systemic thinking. Highlight the changes coming with the transition to an information / knowledge society and the replacement of manual workers' by knowledge workers. Emphasize the importance that not only tools have changed, but also paradigm. Take leader as a complex person, not only as an …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/23180
Thesis defence
- Date of defence: 26. 8. 2010
- Supervisor: Stanislava Mildeová
- Reader: Martin Dalihod
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/23180
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační management
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace vybrané organizace
Hana Klimánková -
Marketingová komunikace vybrané organizace
Vladimír Polášek -
Online marketingová komunikace vybrané neziskové organizace
Jana Kuruštová -
Online marketingová komunikace vybrané neziskové organizace
Barbara Noworytová -
Online marketingová komunikace vybrané neziskové organizace
Ščasná Ščasná -
Marketingová komunikace vybrané neziskové organizace
Petra Žáková -
Online marketingová komunikace neziskové organizace Colliery SRDCEM
Aneta Pindurová -
Marketingová komunikace vybrané organizace
Michal Maceček