Úskalí při vstupu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí do přípravných tříd ZŠ – Mario LUKÁCS
Mario LUKÁCS
Bachelor's thesis
Úskalí při vstupu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí do přípravných tříd ZŠ
Difficulties of children from socially disadvantaged backgrounds entering the preparatory classes of primary schools
Anotácia:
ABSTRAKT Bakalářská práce shrnuje v širších souvislostech úskalí při zařazování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí do přípravných tříd ZŠ praktické a ZŠ hlavního vzdělávacího proudu v běžné lokalitě a lokalitách sociálně vyloučených, dále pak hodnotí spolupráci školy, rodiny a školského poradenského zařízení. Teoretická část vymezuje sociální znevýhodnění a úlohu rodiny ve vztahu ke vzdělávání …viacAbstract:
This thesis summarizes the broader context of difficulties in including children from socialcultural disadvantaged environment to preparatory classes of special primary school and primary school of main educational stream in common locality and socially excluded localities, as well as it evaluates the cooperation of school, family and school counselling facilities. The theoretical part defines social …viacKľúčové slová
sociální exkluze sociokulturně znevýhodněné prostředí sociálně vyloučená lokalita sociokulturní handicap žák se speciálními vzdělávacími potřebami sociální znevýhodnění žák sociálně znevýhodněný romský žák romská rodina socializace lehká mentální retardace žák s mentálním postižením poradenské služby školské poradenské zařízení pedagogicko-psychologická poradna speciálně pedagogické centrum integrace přípravná třída asistent pedagoga školní zralost připravenost pro školu koncept rovných příležitostí škola hlavního vzdělávacího proudu Rámcový vzdělávací program
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 3. 2014
Zverejniť od: 28. 3. 2014
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: PhDr. Hana Cisovská, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
LUKÁCS, Mario. Úskalí při vstupu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí do přípravných tříd ZŠ. Ostrava, 2014. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 28.3.2014
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 28. 3. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyBachelor programme / odbor:
Specialization - Pedagogy / Social Pedagogy - Prevention and Resocialization
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ