Bc. Anežka Daňková

Bachelor's thesis

Vliv medií na mládež

Influence of media on adolescents
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tím nakolik je mládež ovlivněna médii a reklamou a jaký vliv na jejich nákupní rozhodnutí máji doporučení a recenze ostatních. V teoretické části jsou představeny formy reklamy na internetu a v televizním vysílání. Analytická část pracuje s online dotazníkem a je v ní porovnáváno množství reklamy na internetových stránkách a v televizním vysílání.
Abstract:
This bachelor's thesis looks at how young people are influenced by media and advertising and the influence that recommendations and reviews of others have on their purchasing decisions. In the theoretical part, are presented on the internet and in television broadcasts. The analysis section works with an online questionnaire and compares the amount of advertising on websites and on television.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 2. 2022
  • Supervisor: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
  • Reader: Ing. Jan Mastný

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová a ekonomická

Institute of Hospitality Management and Economics

Bachelor programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Marketing