Obraz ženy v českém tisku - analýza časopisu pro ženy se zaměřením na genderové stereotypy – Kateřina Tušarová
Kateřina Tušarová
Bakalářská práce
Obraz ženy v českém tisku - analýza časopisu pro ženy se zaměřením na genderové stereotypy
The picture of women in the Czech press-the analysis of women´s magazines with focusing on gender stereotypes
Anotace:
Bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci nejčastěji prezentovaných obrazů žen v časopise pro ženy. Práce vychází z teoretického základu, jenž se věnuje problematice utváření gender, mýtu krásy a problematice nastolování témat v médiích. Jako metoda pro zjištění obrazu žen byla zvolena obsahová analýza, které bylo podrobeno šest čísel jednoho ročníku časopisu. Analýza se soustředila na obraz ženy …víceAbstract:
The work focuses on the identification of the most frequently presented pictures of women in the women's magazine. The work comes out from theoretical ground concentrating on gender constructing, beauty myth and the questions of agenda-setting in massmedia. As the method to find out the picture of the women was chosen content analysis which six issues of the one year of the magazine was put through …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 12. 2008
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 1. 2009
- Vedoucí: Martin Fafejta
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
TUŠAROVÁ, Kateřina. \textit{Obraz ženy v českém tisku - analýza časopisu pro ženy se zaměřením na genderové stereotypy}. Online. Bakalářská práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta. 2008. Dostupné z: https://theses.cz/id/3twms9/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Mediální a komunikační studia / Žurnalistika
Práce na příbuzné téma
-
Gender a genderové stereotypy z pohledu mužů a žen žijících v rurálním prostředí
Hana Pokorná -
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ -
Gender Stereotypes in Fairytales: Cinderella
Jana Poskerová -
Ona a on: Genderové stereotypy ve výtvarném projevu u teenagerů.
Kateřina Hadravová -
Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů
Katarina Farberova -
Konstrukce femininity a mýtu krásy na beauty vlogu
Petra ČÍŽKOVÁ -
Ideal Female Beauty in Noun Phrases in Cosmetic Advertising for Afro-American Women
Markéta Rozmarová -
Prezentace ideálu ženské krásy západní společnosti ženskými časopisy a vliv jeho zobrazování
Viviana Bordásová