Aplikace behaviorální ekonomie v marketingovém řízení – Ing. Radka Kubalová, Ph.D.
Ing. Radka Kubalová, Ph.D.
Doctoral thesis
Aplikace behaviorální ekonomie v marketingovém řízení
Application of Behavioral Economics in Marketing
Abstract:
Tato disertační práce se zabývá marketingovou aplikací dvou kontextových efektů, efektu návnady a kompromisu, přičemž cílem práce je na základě empirických dat zjistit jejich vliv na rozhodování spotřebitele a navrhnout doporučení využití tohoto poznatku behaviorální ekonomie pro marketingové řízení. V rámci teoretické rozpravy jsou popsány východiska behaviorální ekonomie a její aplikace v marketingu …moreAbstract:
The thesis investigates the marketing application of context effects, decoy and compromise effect, with the aim to find their influence on consumer decision-making and propose the application of this behavioral economics principle in the marketing management. The theoretical framework describes the behavioral economics principles and their application in marketing with the focus on the context effects …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2022
Identifier:
https://is.slu.cz/th/pvz3k/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 9. 2022
- Supervisor: doc. Mgr. Ing. Michal Tvrdoň, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. František Varadzin, CSc., doc. JUDr. Ing. Jana Majerová, PhD., doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUBALOVÁ, Radka. \textit{Aplikace behaviorální ekonomie v marketingovém řízení}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Opava: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina. 2022. Available from: https://theses.cz/id/3ujl8w/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSilesian University in Opava
School of Business Administration in KarvinaDoctoral programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products
Denisa Valsová -
Internet and Non-Internet Sources for Decision Making in Choosing Hospitality and Tourism Products
Jana Nemčková -
Mikro-behaviorální finance: efekt asymetrické dominance v rámci individuálního investičního rozhodování
Lucia Kamasová -
The Decoy Effect in Airfare Choice
Karina Drebezgina -
Mikro-behaviorální finance: efekt asymetrické dominance v rámci individuálního investičního rozhodování
Lucia Kamasová -
The relationship between perceived stress, rumination, mobile phone addiction and academic achievement, and the protective effect of mental health literacy: A Moderated chain mediation effect in the context of Czech Republic and China
Hongyang LIU