Ing. Radka Kubalová, Ph.D.

Doctoral thesis

Aplikace behaviorální ekonomie v marketingovém řízení

Application of Behavioral Economics in Marketing
Abstract:
Tato disertační práce se zabývá marketingovou aplikací dvou kontextových efektů, efektu návnady a kompromisu, přičemž cílem práce je na základě empirických dat zjistit jejich vliv na rozhodování spotřebitele a navrhnout doporučení využití tohoto poznatku behaviorální ekonomie pro marketingové řízení. V rámci teoretické rozpravy jsou popsány východiska behaviorální ekonomie a její aplikace v marketingu …more
Abstract:
The thesis investigates the marketing application of context effects, decoy and compromise effect, with the aim to find their influence on consumer decision-making and propose the application of this behavioral economics principle in the marketing management. The theoretical framework describes the behavioral economics principles and their application in marketing with the focus on the context effects …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 9. 2022
  • Supervisor: doc. Mgr. Ing. Michal Tvrdoň, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. František Varadzin, CSc., doc. JUDr. Ing. Jana Majerová, PhD., doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné