Artem Pronko
Bachelor's thesis
International strategy of entering a new market
Mezinárodní strategie vstupu na nový trh
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je posoudit možnost vstupu ukrajinské logistické společnosti "Nova Poshta" na český trh. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. První část se bude zabývat základy mezinárodní strategie a analýzami, které by měly společnosti aplikovat při posuzování prostředí, ve kterém chtějí působit, a svých vnitřních možností. Druhá část se zabývá aplikací nástrojů …moreAbstract:
The purpose of this bachelor`s thesis is to consider the feasibility of entering the Czech market by the Ukrainian logistics company "Nova Poshta". The work is divided into two parts - theoretical and practical. The first part will look at the basis of an international strategy and analyses that companies should apply to assess the environment in which they want to operate and their internal capabilities …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89809
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2023
- Supervisor: Aleš Kubíček
- Reader: Karel Pernica
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89809
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Bachelor of Business Administration
Theses on a related topic
-
Expansion of Kazakh Company to the Czech Market
Dinara Begalina -
Corruption in the Czech Republic. A situation analysis from the point of view of German companies in the Czech market
Anna-Lena Lochman -
Foreign Market Entry Strategies and Challenges that Enterprises May Face: Turkish Leather Manufacturer`s Entry Into the Czech Market
Mediha Dilara Aktaş -
Mezinárodní franchising - vstup německého podnikatelského subjektu na český trh
Zuzana Némethová -
Zavedení nové řady produktů mezinárodní firmy na český trh
Klára Kubíčková -
Vstup vybrané maďarské firmy na český trh
Dora Vargová -
Uvedení nového výrobku na trh
Marie Pospíšilová -
Implementace mezinárodního konceptu Costa Coffee na český trh formou franchisingu
Michal Procházka