Denisa Konečná
Bakalářská práce
Genderové stereotypy a trh práce
Gender Stereotypes and Labour Market
Anotace:
Předmětem práce je přiblížení problému genderových stereotypů a rozdílů mezi muži a ženami na pracovním trhu. Práce se nejprve věnuje socializaci a utváření genderových rolí, které mají prvotní vliv na genderové stereotypy. Na to navazuje problematika rozdělení genderových rolí v domácnosti, kdy většinu odpovědnosti za domácnost a výchovu dětí nesou ženy. Nejrozsáhlejším tématem jsou rozdíly v pracovních …víceAbstract:
The subject of the written seminary work is the problem of genders ´ stereotypes and differences between men and women on the labour market. First, I dedicate my attention to socialization and making the genders ´ roles and their initial influence onto the genders ´ stereotypes. And with this goes the issues of distribution the genders ´ roles at home, where women mostly take care of children. As the …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2009
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 5. 2009
- Vedoucí: doc. PhDr. Jadwiga Šanderová, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Konečná, Denisa. Genderové stereotypy a trh práce. Pardubice, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniverzita Pardubice
Fakulta filozofickáBakalářský studijní program / obor:
Sociologie / Sociologie
Práce na příbuzné téma
-
Genderové nerovnosti na trhu práce
Markéta Sedláčková -
Postavení žen v podniku a problémy uplatnění žen na trhu práce v ČR
Tereza Bechir Outman -
Genderové nerovnosti a jejich míra vlivu na postavení žen v managementu
Nina URBÁNKOVÁ -
Genderové nerovnosti na trhu práce se zaměřením na odměňování
Lenka Hinzeová -
Postavení žen a genderová otázka ve Rwandě od 90.let 20. století
Nela Krnáčová -
Volba povolání a genderové stereotypy
Tereza NIČOVÁ -
Genderové kontroverze v reklamě: Genderové stereotypy a jejich vnímání spotřebitelem středoevropského trhu
Filip Paděra -
Srovnání postavení žen v ČR a v Rusku na trhu práce
Go Go